پیشگفتار

فروشگاه آنلاین ، فروشگاه طراحی شده بر روی اینترنت است که فروشندگان می توانند کالاها ، محصولات و خدمات خود را از این طریق عرضه نمایند و خریداران می توانند محصولات یا خدمات آنها را از جمله گوشی موبایل ، نرم افزار , کتاب ، قطعات و به طور کلی کالای مورد نظر خود را انتخاب و در صورت تمایل خریداری نمایند . فروشگاه اینترنتی در هر لحظه از شبانه روز آماده سرویس دهی به مشتریان است.
این پروژه طراحی و پیاده سازی یک فروشگاه اینترنتی پوشاک می باشد. که قابلیت انجام کارهایی از قبیل ثبت نام, لاگین کردن کاربر, خریداینترنتی کالا ، جستجو بر اساس نام و جنس کالا ،نظرسنجی را برای کاربر مشتری داراست . و برای کاربر مدیر کارهایی از قبیل امکان اضافه کردن, حذف کردن و ویرایش کالاها, امکان مشاهده اعضاو ارسال ایمیل دوره ای برای آنها,امکان مشاهده و ویرایش اجناس(گروه ها),امکان مشاهده مبلغ فروش فعلی فروشگاه , امکان گزارشگیری از فروش هریک از کالاها و تایید نهایی فاکتوراجناس خریداری شده را شامل می شود.
ابزارهای مورد استفاده در انجام این پروژه شامل موارد زیر می باشد:
1) Microsoft Visual Studio 2008
2) Microsoft SQL Server 2008
3)2002 IBM Rational Rose
از عمده ترین دلایل انتخاب پروژه آشنایی اولیه با زبان برنامه نویسیAsp.net , بانک اطلاعاتیSQL server , نرم افزار Rational Rose و علاقه مندی به یادگیری بیشتر این نرم افزارها و برنامه نویسی بود.

برای دانلود رایگان قسمت های بیشتراز فایل به انتهای مطلب مراجعه کنید

فهرست مطالب

چکیده ……………………………………………………….. 2

پیشگفتار……………………………………………………… 3

فصل اول: مقدمه

روند کاری Asp.net
.net با روند کارکرد متفاوت خود این مشکل را حل کرده که تحت شبکه جهانی تمام کامپیوتر ها به سرور وصل شوند و بی نیاز از هر گونه برنامه تمام درخواست های خود را انجام دهند.
مبحث الکترونیک از این تغییر پا به عرصه وجود نهاد که پس از تعریف مختصری بر asp.netبه تشریح سیستم یک کتابخانه الکترونیک می پردازیم.

مفاهيم تكنولوژي Net.
‍VB.NET يكي از زبانهاي جديد برنامه‌سازي شي‌گرا است كه با ارائة رهيافت Component-Based به طراحي و توسعه نرم‌افزار مي‌پردازد. آنچه ما در حال حاضر از زبانهاي برنامه‌سازي Component-Based در اختيار داريم و آنچه كه VB.NET در اختيار ما قرار مي‌دهد، افق جديدي به سوي توليد و طراحي نرم‌افزارهاي پيشرفته را در روي ما قرار مي‌دهند.
نرم‌افزار، به عنوان يك سرويس، هدف اصلي نسل بعدي در سيستم‌هاي محاسباتي است. براي مثال، VB.NET زباني مناسب براي توليد و طراحي صفحات وب، ايجاد اجزايي با قابليت استفاده مجدد و ايجاد محيط‌هايي چند رسانه‌اي را به عنوان زباني كه هدفش توسعه ايجاد نرم‌افزار‌هاي پيشرفته است، در اختيار ما قرار مي‌دهد.
زبان برنامه‌سازي VB.NET، به همراه تكنولوژي جديد شركت نرم‌افزاري مايكروسافت يعني .Net ارائه گرديد، از اين رو از تكنولوژي .Net اين شركت بهره مي‌برد. پس در ابتدا به بيان مطالبي درباره محيط .Net مي‌پردازيم.

چرا .Net؟
در گذشته زبانهاي برنامه‌سازي، سيستم‌هاي عامل و محيط‌هاي اجرايي نرم‌افزار‌ها براي دوره‌اي خاص ساخته مي‌شدند. هنگاميكه برنامه‌ها از محيط‌هاي روميزي(Desktop) به اينترنت منتقل مي‌شدند، ابزارهاي موجود نيازمند API هايي اضافي و قابليتهاي ديگري بودند. بيشتر اين قابليتها در كنار زبانهاي برنامه‌سازي بعنوان ابزارهايي جهت رفع اين نيازمنديها ارائه مي‌شدند. هرچند اين ابزارهاي اضافي بصورت قابل توجهي نيازمنديها را حل كرده و باعث رسيدن اينترنت به وضعيت كنوني شدند، اما همچنان مسائل بسياري وجود داشت كه نياز به حل شدن داشتند..Net به منظور پشتيباني از كاربردهاي عصر جديد اينترنت ساخته شد. مواردي همچون گسترش، امنيت و versioning، كه از مسايل مهممي بودند، توسط .Net پوشش داده شدند. قسمت مركزي .Net بخش CLR (Common Language Runtime) است كه يك موتور اجرايي مجازي است كه از توسعه، امنيت و ارتقاي نسخه كد پشتيباني مي‌نمايد. در گذشته چنين امكاناتي براي كدهاي كامپايل شده فراهم نبود. بدليل اينكه .Net توانست بر اين مشكلات اساسي فائق آيد، راه حل قدرتمندتري جهت ساخت برنامه‌هاي تحت اينترنت به شمار مي‌رود.

1-1) آشنایی با Asp.netا…………………………………اا.. 12
1-2) چگونه کار را باVisual Studio شروع کنیم؟………….. 14
1-3) روش اجرای پروژه های دات نت ………………………..16
1-4) آشنایی با 2005 SQL Server ………..ا………………. 38
1-4-1) راهنمای نصب SQLServer 2005 ا…………………. 39
2-4-1) نحوه برقراری ارتباط دات نت با بانک………………….. 43
1-5) آشنايي با مفهوم ا UML …………………….ا…………..45

فصل دوم: تجزیه و تحلیل سیستم

1-2) فروشگاه اینترنتی چیست ؟
فروشگاه اینترنتی( آنلاین) چیست؟ فروشگاه آنلاین (فروشگاه اینترنتی) یک وب سایت است که مانند یک فروشگاه سنتی، اجناس مختلفی را برای فروش عرضه می‌کند. خریداران پس از ورود به سایت فروشگاه،کالاهای موردنظر خود را سفارش می‌دهند. پس از تکمیل سفارش، هزینه‌ی آن به چند شیوه قابل پرداخت است: با کارت‌های بانکی عضو شتاب (پرداخت آنلاین)،شیوه پرداخت نقدی به مأمور پست در زمان تحویل کالا، و یا واریز به حساب. پس از مشاهده و تأیید سفارش توسط مسئول فروشگاه، مأمور پست کالا را در محل فروشنده تحویل می‌گیرد و به دست خریدار می‌رساند. اداره‌ی فروشگاه اینترنتی توسط نرم‌افزارهای ویژه‌ای صورت می‌گیرد که اضافه کردن کالا، ایجاد سبد خرید، اتصال به سیستم بانکی، اتصال به سیستم پست، پیگیری سفارش توسط خریدار، مشاهده و ارسال سفارش‌ها توسط فروشنده، و تهیه‌ی گزارش‌های مختلف از فروش، از امکانات این نرم‌افزار است.توجه داشته باشید که شاید هنوز فرهنگ خرید به صورت کاملا آنلاین بدون حتی یک تماس هنوز در ایران کاملا جا نیفتاده است اما داشتن فروشگاه اینترنتی سبب آشنائی هزاران نفر با محصولات شما خواهد گردید که هر کدام از آنها می توانند به صورت سنتی و یا تماس مستقیم با تلفن از شما خرید نمایند.
خدمات در فروشگاه های اینترنتی می توانند فیزیکی یا مجازی باشند.
از خدمات فیزیکی می تواند به خرید کتاب، مایحتاج زندگی، خودرو، موبایل و …. نام برد.
از خدمات مجازی می توان به فروش موسیقی، کتاب الکترونیکی، فیلم و … نام برد.
مهم ترین مزیت فروشگاه اینترنتی وابسته نبودن به مکان فروشنده است. چون مشتری از هر موقعیت جغرافیایی با دسترسی به اینترنت می تواند خرید اینترنتی انجام دهد. این یعنی تغییر مدل تجارت.
مدل جدید تجارت برای مشتریان فرصت انتخاب راحت تر و دقیق تر و برای فروشندگان، تجارت با سطح مشتری بیشتر را به ارمغان می آورد.
اما همه سناریو این نیست. چند اشتباه رایج وجود دارد که باعث ضررهای کلان در تجارت اینترنتی می گردد که فهرست آن ها را در اینجا ذکر می کنم.یک فروشگاه اینترنتی هیچ تفاوتی با یک فروشگاه فیزیکی از نظر مدیریت و سرمایه گذاری نداردهمانطور که شما برای راه اندازی یک مغازه در یک مرکز خرید باید هزینه کنید اگر برای طراحی سایت خود هزینه کافی نکنید هیچ برگشت سرمایه ای در کار نخواهد بود.
. یک فروشگاه اینترنتی نیاز به امنیت دارد
همانطور که برای امنیت مغازه خود هزینه می کنید. خیلی بیشتر باید برای امنیت فروشگاه اینترنتی خود هزینه نمایید. دزدان اینترنتی خیلی ماهر تر از دزدان فیزیکی هستند.
. یک فروشگاه اینترنتی کارمند نیاز دارداگر فکر می کنید که یک سایت راه بیندازید و بعد از آن، پول به سمت شما سرازیر می شود و شما در منزل استراحت می کنید، اشتباه کرده اید.
. یک فروشگاه اینترنتی نیاز به تبلیغ دارد

1-2) فروشگاه اینترنتی چیست ؟………………………………….  56
1-1-2) مزایای فروشگاه اینترنتی …………………………………..57
2-1-2) ویژگیهای فروشگاه اینترنتی……………………………….  58
3-1-2) مشکلات برپا کردن یک فروشگاه اینترنتی……………….  59
2-2) تجزیه و تحلیل سیستم فروشگاه…………………………….. 60
بخش1 : بررسی سیستم ………………………………………….. 67
1-1) سیستم جاری ………………………………………………….. 67
2-1) سیستم آتی …………………………………………………….. 67
3-1) نیاز سیستم ………………………………………………………68
4-1) صورت مسئله …………………………………………………… 69
بخش2 : تحلیل پروژه ………………………………………………… 69
1-2) مقدمه…………………………………………………………..   71
2-2) UseCase Model ا ……………………………………………….71
1-2-2) Actor(بازیگر) …………………………………………………… 72
2-2-2) Use Case Diagram )نمودار مورد کاربرد)……………………. 73
3-2) Activity Diagram (نمودار فعالیت)……………………………… 74
4-2) نمودار های تحلیل عملیات ثبت نام……………………………..  75
5-2) نمودار های تحلیل عملیات جستجو …………………………….. 79
6-2) نمودار های تحلیل عملیات خرید…………………………………  82
7-2) نمودار های تحلیل عملیات پیگیری سفارشات…………………  85
8-2) نمودار های تحلیل عملیات مدیریت کالا…………………………..  88
9-2) نمودار های تحلیل عملیات تایید خرید ……………………………. 91
10-2) نمودار های تحلیل عملیات کنترل خطا …………………………. 94
11-2) نمودار های تحلیل عملیات کنترل اعتبار………………………….. 97
12-2) نمودار تحلیل عملیات تحویل سفارش …………………………… 100

فصل سوم: طراحی بانک اطلاعاتی

1-3) جداول سیستم فروشگاه………………………………………….  101
2-3) Viewهای سیستم فروشگاه ……………………………………  102
3-3) Store Procedureهای سیستم فروشگاه……………………….  109

برای دانلود رایگان قسمت های بیشتراز فایل به انتهای مطلب مراجعه کنید

فصل چهارم: تعریف سیستم

هدف از طراحی و پیاده سازی فروشگاه اینترنتی پوشاک ، ایجاد بستری مناسب جهت آسان سازی فروش پوشاک (برای خریدار و فروشنده) می باشد. سرعت بخشیدن به انجام مبادله وکاهش هزینه مبادلات یکی از اهداف مهم پیاده سازی اینگونه پروژه ها است که با الکترونی شدن این مبادلات هزینه تهیه ومبادله اسناد به شدت کاهش یافته برآور های انجام داده شده نشان می دهد که استفاده از مبادله الکترونی اطلاعات به جای روش های سنتی مبتنی بر کاغذ بین 21 تا 70 درصد صرفه جویی در هزینه های فعالیت های مختلف تجاری می شود.
از دیگر اهداف, ایجاد فروشگاه هایی که در هر لحظه از شبانه روز آماده سرویس دهی به مشتریان است و محدودیت مکانی ندارند و خریدار می تواند ساعت ها در فروشگاه مشغول بررسی اجناس باشد که اینگونه حق انتخاب بیشتری در اختیار خریداران قرارمی گیرد.فروشگاه اینترنتی هیچ محدویتی برای تعداد مشتریان ندارد.
با پیاده سازی این پروژه بدین ترتیب که در فصول طی شده توضیح داده شد هر شخص می تواند به راحتی یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کند و از طریق فروش کالا و محصولات خود، کسب درآمد کند.مشتری بدون خارج شدن از محل کار یا منزل فارغ از تمامی مشکلات خرید غیر الکترونیکی می تواند به راحتی با اتصال به اینترنت و ورود به فروشگاه اینترتی کالای مورد نیاز را خریداری کند.از آنجایی که سیستم فروش آنلاین یا به عبارت دیگر، خرید و فروش اینترنتی با همکاری شرکت پست انجام می شود کالا درب منزل تحویل مشتری داده می شود وهزینه توسط مامورین پست درب منزل دریافت می شود.
بنده در تحلیل و پیاده سازی یک فروشگاه الکترونیکی تمام تلاش خود را کرده ام, اما می دانم دارای نواقصی است جای پیشرفت و توسعه زیادی دارد که انشاا… در آینده با گسترش دانسته هایم سعی در تکامل و رفع آنها می نمایم.

1-4) صفحه اصلی سایت  ……………………………………………. 116
2-4) صفحه عضویت در سایت………………………………………….  117
3-4) صفحه محصولات سایت…………………………………………… 119
4-4) صفحه تایید نهایی ……………………………………………….  121
5-4) صفحه تماس با ما ……………………………………………….. 123
6-4) صفحه درباره ما ……………………………………………………  124
7-4) صفحه سفارشات(مدیریت) ………………………………………. 125
8-4) صفحه ورود جنس(مدیریت) ……………………………………….127
9-4) صفحه ورود کالاها (مدیریت)………………………………………..  128
10-4) صفحه مشاهده اعضا (مدیریت) ………………………………….  129
11-4) صفحه مشاهده کالاها (مدیریت)…………………………………. 130
12-4) صفحه واحد مالی (مدیریت)………………………………………… 131

نتیجه گیری ………………………………………………………………….  133
منابع…………………………………………………………………………… 134

 



  مقطع کارشناسی ارشد

بلافاصله بعد از پرداخت به ایمیلی که در مرحله بعد وارد میکنید ارسال میشود.


فایل pdf غیر قابل ویرایش

قیمت25000تومان

خرید فایل word

قیمت35000تومان