مقدمه

امروزه کامپیوتر به یک وسیله مورد نیاز برای بسیاری شرکتها ، کارخانجات و نهادها تبدیل شده است به طوری که عدم حضور آن باعث اختلال های بسیاری در کارها می شود و ممکن است حتی باعث از کار افتادن کلی قسمتی نیز شود .
پیشرفت سریع علوم کامپیوتری وکاربرد سریعی که این تکنولوژی جدید در کلیه امور زندگی بشر دارد، حجم زیاد اطلاعات، نیاز بشر به سرعت و دقت و انسجام اطلاعات موجب گردیده است تا امروزه تمام مراکز تحقیقاتی، علمی و خصوصی سازمانهای کشور و… همسو با این روند اقدام به مکانیزه نمودن سیستم دستی خود نماید.
این پیشرفت روز افزون کامپیوتر و زمینه های کاربرد آن، نظیر تسهیل در انجام محاسبات دقیق و پیچیده و دستیابی سریع به اطلاعات، مدیران و مسئولان را برای مکانیزه کردن سیستم دستی ترغیب می نماید .
هدف از سند حاضر، جمع آوری، تحلیل و تعریف ویژگی‌ها و نیازمندی‌های سطح بالا و حد و مرز های سیستم‌ نرم افزاری هتلداری می‌باشد. از سوی دیگر در این سند به شناسایی اشخاص ذینفع در پروژه و محدودیت‌های که در تولید نرم افزار باید مدنظر قرار گیرند، پرداخته است. طرح کلی نیازمندی‌های محوری سیستم نرم افزار مذکور بیان می‌سازد که مبنای قراردادی برای نیازمندی‌هایی است که در طول پروژه در قالب موارد کاربرد و نیازمندی‌های تکمیلی به طور کامل تشریح و پیاده‌سازی می‌شوند. این سند معماری نرم افزار یک دید جامع از معماری سیستم مدیریت هتلداری را ارائه می دهد . این سیستم برای مکانیزه شدن قسمتی ازامور بخش رزرواسیون هتل تقاضا کننده توسعه داده می شود .
مروری بر پروژه در بخش دوم، خلاصه مزایای تجاری سیستم نرم افزار پروژه طراحی و پیاده‌سازی نرم افزار مدیریت سیستم اطلاعاتی و جایگاه آن و نیز خلاصه شرح مشکلاتی، که مرتفع کردن آنها در تعریف پروژه طراحی و پیاده‌سازی نرم افزار مدیریت سیستم اطلاعاتی مورد نظر بوده، بیان گردیده است.
شرح دست اندرکاران و کاربران برای تهیه یک سیستم قابل استفاده، مفید و کارا علاوه بر کاربران سیستم، لازم است که تمامی افراد ذینفع را به عنوان بخشی از فرآیند مدلسازی نیازمندی‌ها مشخص کرده به انتظارات آنها توجه نمود. در این بخش، افرادی که به نحوی درگیر پروژه هستند، مشخص و نیازهای هر یک از آنها به اختصار بیان گردیده است.
دید کلی سیستم در این بخش خلاصه توانایی‌های نرم افزاری و ارتباط بخش مرکزی این نرم افزار با سایر بخش‌های آن به اختصار بیان گردیده است. نرم افزار بر اساس برخی مفروضات تهیه خواهد گردید که در این بخش مفروضات مزبور فهرست گردیده‌اند.
قابلیت‌ها، توانایی‌های سطح بالای سیستم نرم افزاری هستند. از آنجا که سند چشم انداز توسط مجموعه‌ای از افراد با تخصص‌ها و نگاه‌های مختلف بازخوانی می‌شود، جهت ارائه ویژگی‌ها و خصوصیات نرم افزار پورتال مدیریت منابع، این توانایی‌های به صورت کلی و عام در این بخش بیان گردیده‌اند.
محدودیت‌ها در تعریف علمی، محدودیت عبارت است از هر عاملی که آزادی عمل مجری و دامنه راه‌حل‌های وی را در تولید نرم افزار بکاهد. از آنجا که این محدودیت‌ها در خصوصیات کار نهایی موثر می‌باشند، در این بخش خلاصه‌ای از محدودیت‌ها اعم از فنی یا غیر فنی که بر روند اجرای پروژه و کار نهایی تاثیرگذار خواهد بود، تشریح گردیده است.
دامنه‌های کیفی در این بخش موارد کیفی که باید در طراحی و ساخت منابع مد نظر قرار گیرد؛ تشریح گردیده است.
الویت‌ها در این بخش قابلیت‌ها و ویژگی‌های ارائه شده در بخش پنجم برای رویه ساخت الویت‌بندی می‌گردند.
نیازمندی‌ها در این بخش نیازمندی‌های دیگری که باید نرم افزار نهایی آنها تحت پوشش قرار دهد فهرست می‌گردد این موارد شامل استانداردهای کاربردی، نیازمندی‌های سخت افزاری و بستر و محیط اجرای نرم افزار می‌باشد.نیازمندی‌های مستندسازی این بخش بیان کننده مستنداتی است که جهت نصب و راه اندازی نرم افزار نرم افزاری و نیز سهولت کاربران نهایی سیستم باید تهیه و ارائه گردند.

برای دانلود رایگان قسمت های بیشتراز فایل به انتهای مطلب مراجعه کنید

فهرست مطالب

چکیده ……………………………………………………………………… 1
مقدمه ……………………………………………………………………… 2

فصل اول: کلیات

در مواردی که اتاقی رزرو شده باشد با رسیدن تاریخ پذیرش رنگ اتاق تغییر کرده و چنانچه کاربر کارت پذیرش اتاق فوق را جهت پذیرش باز کند تمامی اطلاعاتی که در هنگام رزرو کاربر وارد کرده است بصورت خودکار در فرم پذیرش وارد خواهد شد بدیهی است که این امر سرعت ثبت فرم پذیرش را بالا خواهد برد.

قابلیت تغییر قیمت اتاق و تخت اضافه در هنگام ثبت فرم پذیرش با مجوز مدیر سیستمعلاوه بر اینکه مدیریت میتواند قیمت اتاق و تخت اضافی را از قبل تعیین نماید چنانچه مجوز تغییر قیمت را به کاربر داده باشد کاربر نیز میتواند در هنگام ثبت فرم پذیرش قیمت نمایش داده شده را تغییر دهد.ثبت تعداد همراهانی که بابت حضور ایشان مبلغی جداگانه شارژ می ‌شود.

قابلیت اصلاح فرم پذیرش (تاریخ خروج، قیمت شارژ اتاق، تعداد همراه، مبلغ پیش پرداخت)
درصورتی که مدیریت مجوز لازم را به کاربر داده باشد کاربر می توا ند فرم پذیرش ثبت شده را اصلاح نماید البته این اصلاح فقط شامل مواردی می باشد که هیچ گونه خللی در امر پذیرش وارد ننماید بطور مثال کاربر نمی تواند تاریخ ورود میهمان را تغییر دهد.

کنسل کردن فرم ثبت شده و مشاهده فرم ‌های کنسل شدهچنانچه میهمانی که پذیرش شد به هر دلیل بخواهد پذیرش خود را کنسل نماید کاربر میتواند از طریق نرم افزار این عمل را انجام دهد لازم به توضیح است که مدیریت میتواند کلیه پذیرشهای کنسل شده را مشاهده نماید.

مشخص شدن اتاقهایی که به نظافت احتیاج دارند بصورت گرافیکی کاربر همواره میتواند از طریق رنگ بندیهای نمایش داده شده بر روی رک هتل وضعیت کلیه اتاقها از نظر مشغول بودن ، در دست تعمیر بودن، رزرو بودن، اتاقهایی که نیاز به نظافت دارند و …. را مشاهده نماید.

انتقال مهمان به دفعات نا محدود به اتاقهای مختلف چنانچه میهمان از اتاقی که به وی اختصاص داده شده است راضی نباشد کاربر میتواند به دفعات نامحدود این میهمان را به اتاقهای دیگر منتقل نماید.

قابلیت پرداخت به / دریافت از مهمان کاربر می تواند از طریق این نرم افزار مبالغ پرداختی و یا دریافتی از میهمان را ثبت نموده و در ازای آن به میهمان رسید تحویل دهد لازم به توضیح است که کلیه دریافتها و پرداختها در صندوق نرم افزار ثبت خواهد شد.

دریافت صورتحساب مهمان با سریعترین روشها و مشخص کردن شارژینگ تلفن در صورتحساب کاربر از طریق این نرم افزار می تواند به سریعترین شکل صورتحساب میهمان را صادر نماید لازم به توضیح است که هزینه های تلفن میهمان نیز در صورتحساب وی نمایش داده میشود.

امکان تسویه گروهی اتاقها در مواردی که کاربر تعدادی از میهمانان را بصوت گروهی پذیرش نموده باشد این امکان را دارد که درهنگام تسویه حساب جهت سرعت بخشیدن به عمل تسویه میهمانان. ایشان را بصورت گروهی و طی یک صورتحساب تسویه نماید. لازم به توضیح است که در تسویه میهمانان بصورت گروهی صورتحساب به گونه ای طراحی شده است که حساب هر یک از اتاقها بصورت تفکیک شده و همراه با جزئیات کامل نمایش داده میشود.
قابلیت تعریف اشخاص و پرسنل

1.1 امکانات نرم افزار مدیریت هتلداری…………………………………: 6

فصل دوم: سند چشم انداز

در بخش دوم، خلاصه مزایای تجاری سیستم نرم افزار پروژه طراحی و پیاده‌سازی نرم افزار مدیریت سیستم اطلاعاتی و جایگاه آن و نیز خلاصه شرح مشکلاتی، که مرتفع کردن آنها در تعریف پروژه طراحی و پیاده‌سازی نرم افزار مدیریت سیستم اطلاعاتی مورد نظر بوده، بیان گردیده است.
بخش سوم: شرح دست اندرکاران و کاربران
برای تهیه یک سیستم قابل استفاده، مفید و کارا علاوه بر کاربران سیستم، لازم است که تمامی افراد ذینفع را به عنوان بخشی از فرآیند مدلسازی نیازمندی‌ها مشخص کرده به انتظارات آنها توجه نمود. در این بخش، افرادی که به نحوی درگیر پروژه هستند، مشخص و نیازهای هر یک از آنها به اختصار بیان گردیده است.
بخش چهارم: دید کلی سیستم
در این بخش خلاصه توانایی‌های نرم افزاری و ارتباط بخش مرکزی این نرم افزار با سایر بخش‌های آن به اختصار بیان گردیده است. نرم افزار بر اساس برخی مفروضات تهیه خواهد گردید که در این بخش مفروضات مزبور فهرست گردیده‌اند.
بخش پنجم: قابلیت‌ها
قابلیت‌ها، توانایی‌های سطح بالای سیستم نرم افزاری هستند. از آنجا که سند چشم انداز توسط مجموعه‌ای از افراد با تخصص‌ها و نگاه‌های مختلف بازخوانی می‌شود، جهت ارائه ویژگی‌ها و خصوصیات نرم افزار پورتال مدیریت منابع، این توانایی‌های به صورت کلی و عام در این بخش بیان گردیده‌اند.
بخش ششم: محدودیت‌ها
در تعریف علمی، محدودیت عبارت است از هر عاملی که آزادی عمل مجری و دامنه راه‌حل‌های وی را در تولید نرم افزار بکاهد. از آنجا که این محدودیت‌ها در خصوصیات کار نهایی موثر می‌باشند، در این بخش خلاصه‌ای از محدودیت‌ها اعم از فنی یا غیر فنی که بر روند اجرای پروژه و کار نهایی تاثیرگذار خواهد بود، تشریح گردیده است.

2.1 مقدمه……………………………………………………………. 8
2.1.1 هدف………………………………………………………….. 8
2.1.2 محدوده……………………………………………………….. 8
2.1.3 تعاریف، اعتبارات و اختصارات……………………………….. 8
2.1.4 منابع…………………………………………………………… 8
2.1.5 مرور…………………………………………………………… 8
2.2 جایگاه…………………………………………………………. 11
2.2.1 شرح مسئله………………………………………………… 12
2.2.2 شرح موقعیت درخواست…………………………………… 12
2.3 شرح دست اندرکاران و کاربران………………………………. 13
2.3.1 خلاصه مشخصات ذینفعان………………………………… 13
2.3.2 خلاصه کاربران……………………………………………… 13
2.3.3 محیط کاربر………………………………………………….. 14
2.3.4 نیازمندی‌های کلیدی ذینفعان و کاربران………………….. 14
2.4 دیدگاه…………………………………………………………. 15
2.4.1 خلاصه توانایی‌ها………………………………………….. 15
2.4.2 مجوز استفاده و نصب…………………………………….. 16
2.5 مشخصات…………………………………………………….. 16
2.5.1 چارچوب اطلاعات و خدمات قابل ارائه…………………… 16
2.5.2 استفاده از کاربران سیستم………………………………. 16
2.6 محدودیت‌ها……………………………………………………. 17
2.7 دامنه‌های کیفی…………………………………………….. 17
2.8 اولویت‌ها…………………………………………………….. 18
2.9 سایر نیازمندی‌های…………………………………………. 18
2.9.1 استانداردهای کاربردی…………………………………… 18
2.9.2 نیازمندی‌های سیستم…………………………………… 18
2.9.3 نیازمندی‌های غیر وظیفه‌مندی…………………………. 18
2.9.4 نیازمندی‌های محیطی………………………………….. 18
2.10 نیازمندی‌های مستند سازی…………………………….. 18
3 فصل سوم: مشخصات تکمیلی سند چشم انداز………….. 19
3.1 نسخه ویندوز مورد استفاده………………………………. 21
3.2 طراحی برای سهولت استفاده……………………………. 21
3.3 ONLINE HELP ا……………………………………………..22

 فصل چهارم: طرح تکرار

مقدمه
هدف : این سند یک دید وابسته به معماری جامع از سیستم را با استفاده از تعدادی دیدگاه متفاوت وابسته به معماری به جهت نمایش جنبه های مختلف سیستم ، ارائه می دهد. این سند قصد دارد تصمیم های وابسته به معماری برای ساخت سیستم را به دست آورده و هدایت کند .
دامنه : این سند معماری نرم افزار یک دید جامع از معماری سیستم مدیریت هتلداری را ارائه می دهد . این سیستم برای مکانیزه شدن قسمتی ازامور بخش رزرواسیون هتل تقاضا کننده توسعه داده می شود . برای آگاهی از جزئیات موارد مکانیزاسیون ، به اسناد چشم انداز [1] و مشخصات تکمیلی [2] مراجعه شود .
تعاریف و اصطلاحات
به سند واژه نامه [3] مراجعه شود .
ارجاعات
سند چشم انداز
سند مشخصات تکمیلی
سند واژه نامه
نمودار کلاس و نمودار فعالیت، موجود در سند مدل تحلیل و طراحی
مدل موارد کاربری موجود در سند مدل تحلیل و طراحی
اسناد مربوط به مشخصات مورد کاربری

معرفی معماری
این سند، معماری را به عنوان مجموعه ای از دیدگاه ها شامل دیدگاه مورد کاربری ، دیدگاه منطقی ، دیدگاه پروسس (فرآیند ) و دیدگاه استقرار و دیدگاه پیاده سازی ارائه می کند . (معماری 1+4 ) این دیدگاه بر اساس نمادگذاری UML و به کمک نرم افزار رشنال رز معرفی می شود .
7.1 محدودیت ها و اهداف معماری :
برخی نیازمندی های کلیدی و محدودیت های سیستم که بر روی معماری تاثیر گذار می باشد در زیر بیان شده اند :
الف- سیستم امور مالی هتل باید بتواند به جداول داده ای بخش سیستم رزرو میهمانان دسترسی داشته باشد تا بتواند وضعیت مالی میهمانان را جهت آگاهی عملیات بررسی تضمین میهمان به روز نماید .
ب- سیستم رزرو باید بتواند به جداول اتاقهای قابل استفاده ، جهت آگاهی از وضعیت آن و همچنین به روز رسانی آن پس از ثبت نهایی رزرو اتاق برای میهمانان ، دسترسی داشته باشد .
ج – سیستم هتل داری باید داده ها را از دستیابی غیر مجاز به آن ها ، به طور کامل حفاظت نماید . برای هر گونه ورود به سیستم می بایست شناسه کاربری و کلمه عبور وارد شده ، مورد بررسی قرار گیرد .
د – سیستم رزرو باید به صورت یک سیستم کلاینت سروری پیاده سازی شود که بخش کلاینت بر روی PC ها قرار می گیرد و بخش سرور نیز باید بر روی کامپیوتر سرور قرار گیرد که تحت سیستم عامل ویندوز server اجرا می شود .
ه – همه نیازمندی های کارایی و بارگذاری به همان نحوی که در سند چشم انداز [1] و سند مشخصات تکمیلی [2] آمده است باید با در نظر گرفتن معماری بر آورده شوند .

4.1 مقدمه………………………………………………………. 25
4.1.1 اهداف……………………………………………………. 25
4.1.2 دامنه…………………………………………………….. 25
4.1.3 تعاریف و اصطلاحات……………………………………… 25
4.1.4 ارجاعات…………………………………………………… 25
4.1.5 دید کلی………………………………………………….. 25
4.2 طرح………………………………………………………….. 25
4.2.1 فعالیت های تکرار………………………………………… 26
4.2.2 موارد قابل تحویل ………………………………………….26

فصل پنجم: مورد کاری

5.1 هدف…………………………………………………………. 29
5.2 یکپارچه شدن بانک اطلاعاتی…………………………….. 29
5.3 تسریع در عملیات مدیریت هتل داری……………………. 29
5.4 اطمینان به سیستم مدیریت هتل داری………………… 29
5.5 هشدار به منظور موجودی اتاقها و سررسید زمان تحویل اتاق 29
5.6 انجام بهتر ارائه خدمات…………………………………….. 30
6 فصل ششم: ریسک…………………………………………… 31

فصل هفتم: معماری نرم افزار

مقدمه
هدف : این سند یک دید وابسته به معماری جامع از سیستم را با استفاده از تعدادی دیدگاه متفاوت وابسته به معماری به جهت نمایش جنبه های مختلف سیستم ، ارائه می دهد. این سند قصد دارد تصمیم های وابسته به معماری برای ساخت سیستم را به دست آورده و هدایت کند .
دامنه : این سند معماری نرم افزار یک دید جامع از معماری سیستم مدیریت هتلداری را ارائه می دهد . این سیستم برای مکانیزه شدن قسمتی ازامور بخش رزرواسیون هتل تقاضا کننده توسعه داده می شود . برای آگاهی از جزئیات موارد مکانیزاسیون ، به اسناد چشم انداز [1] و مشخصات تکمیلی [2] مراجعه شود .
تعاریف و اصطلاحات
به سند واژه نامه [3] مراجعه شود .
ارجاعات
سند چشم انداز
سند مشخصات تکمیلی
سند واژه نامه
نمودار کلاس و نمودار فعالیت، موجود در سند مدل تحلیل و طراحی
مدل موارد کاربری موجود در سند مدل تحلیل و طراحی
اسناد مربوط به مشخصات مورد کاربری

معرفی معماری
این سند، معماری را به عنوان مجموعه ای از دیدگاه ها شامل دیدگاه مورد کاربری ، دیدگاه منطقی ، دیدگاه پروسس (فرآیند ) و دیدگاه استقرار و دیدگاه پیاده سازی ارائه می کند . (معماری 1+4 ) این دیدگاه بر اساس نمادگذاری UML و به کمک نرم افزار رشنال رز معرفی می شود .
7.1 محدودیت ها و اهداف معماری :
برخی نیازمندی های کلیدی و محدودیت های سیستم که بر روی معماری تاثیر گذار می باشد در زیر بیان شده اند :
الف- سیستم امور مالی هتل باید بتواند به جداول داده ای بخش سیستم رزرو میهمانان دسترسی داشته باشد تا بتواند وضعیت مالی میهمانان را جهت آگاهی عملیات بررسی تضمین میهمان به روز نماید .
ب- سیستم رزرو باید بتواند به جداول اتاقهای قابل استفاده ، جهت آگاهی از وضعیت آن و همچنین به روز رسانی آن پس از ثبت نهایی رزرو اتاق برای میهمانان ، دسترسی داشته باشد .
ج – سیستم هتل داری باید داده ها را از دستیابی غیر مجاز به آن ها ، به طور کامل حفاظت نماید . برای هر گونه ورود به سیستم می بایست شناسه کاربری و کلمه عبور وارد شده ، مورد بررسی قرار گیرد .
د – سیستم رزرو باید به صورت یک سیستم کلاینت سروری پیاده سازی شود که بخش کلاینت بر روی PC ها قرار می گیرد و بخش سرور نیز باید بر روی کامپیوتر سرور قرار گیرد که تحت سیستم عامل ویندوز server اجرا می شود .

7.1 محدودیت ها و اهداف معماری…………………………….. 37
7.2 دیدگاه موارد کاربری…………………………………………. 37
7.3 دیدگاه منطقی………………………………………………. 39
7.4 دیدگاه پروسس………………………………………………. 40
7.5 دیدگاه استقرار……………………………………………….. 40
7.6 اندازه و کارایی……………………………………………….. 40
7.7 کیفیت…………………………………………………………. 40

فصل هشتم: طرح آزمایش

41
8.1 نیازمندی های آزمایش……………………………………. 43
8.2 آزمایش رابط کاربر………………………………………….. 44
8.3 آزمایش کارایی…………………………………………….. 44
8.4 آزمایش بار………………………………………………… 45
8.5 آزمایش فشار……………………………………………… 45
8.6 آزمایش پیکربندی…………………………………………. 45
8.7 آزمایش نصب……………………………………………… 45
8.8 استراتژی آزمایش………………………………………… 46
8.9 انواع آزمایش……………………………………………… 46
8.10 آزمایش سیستم………………………………………. 46
8.11 آزمایش رابط کاربر……………………………………….. 47
8.12 آزمایش کارایی………………………………………….. 47
8.13 آزمایش فشار………………………………………….. 48
8.14 آزمایش کنترل دستیابی و امنیت……………………. 48
8.15 آزمایش FAILOVER/RECOVERY ا……………………48
8.16 آزمایش پیکربندی………………………………………. 49
8.17 آزمایش نصب…………………………………………… 49

9 فصل نهم: نگاهی دیگر به مسئله 51

تمامی این سیستم با استفاده از کلاس های نوشته شده عملیات آن انجام می پذیرد و همه فرم ها از کلاس های مربوط استفاده می کنند . به طور کلی این برنامه هسته اصلی آن کلاس های اتصال و کوئری های مورد نظر می باشد .
در بخشی از این برنامه از SQLLinq استفاده شده تا بار تمامی پرس و جوها به عهده برنامه نباشد .
در بیشتر قسمت های این برنامه از C# استفاده شده است .
9.3 کارکردهای سیستم :
در این سیستم 4 نوع کاربر تعریف می شود که با توجه به سطح دسترسی آن ها فرم های مخصوص به خود آن ها نمایش داده می شود .
برنامه دارای یک فرم اصلی است و بقیه فرم ها از روی آن قابل دسترسی می باشند .
کاربران و عملیات انجام شده توسط آنان به شرح ذیل می باشد :
مدیریت
پذیرش
مالی
رزرو

9.3.1 مدیریت :

گزارش موجودی و گردش کار مالی
گزارش حساب بدهکاری و بستانکاری میهمانان و پرسنل
گزارش تعداد میهمانان روزانه با جزئیات
گزارش وضعیت اتاق ها
مدیریت کاربران سیستم
قابلیت تعریف پرسنل هتل
کاربر می تواند پرسنل هتل را تغییر و ثبت نماید.
وظایف مشترک :
قابلیت نسخه برداری از اطلاعات سیستم و بازگردانی آن
9.3.2 پذیرش

امکان پذیرش و تسویه حساب میهمان به صورت تکی و گروهی
در این هنگام یک گروه از میهمانان که با هم هستند به صورت گروهی پذیرش شده و در هنگام تسویه هم به صورت گروهی تسویه حساب انجام می پذیرد.
ثبت 6 همراه در پذیرش
کاربر می توان به تعداد شش همراه را با میهمان اصلی در کارت مخصوص پذیرش ثبت نماید .
پیشنهاد اتاق های همگون
در صورت اشغال بودن اتاق مورد درخواست میهمان کاربر می تواند با توجه به رتبه اتاق مورد نظر اتاق های مشابه آن را به میهمان پیشنهاد نماید.
ثبت پذیرش و تبدیل رزرو به پذیرش
میهمانانی که از قبل رزرو نموده اند با دادن مشخصات خود به کاربر پذیرش شده و کارت رزرو آن ها تبدیل به پذیرش می گردد.
قابلیت اصلاح فرم پذیرش
در صورت مشکل و یا ایرادی ، کاربر می تواند تا حد دسترسی خود و اجازه سیستم فرم پذیرش را تغییر دهد.
کنسل کردن پذیرش و مشاهده کنسل شده ها
اگر میهمانی درخواست لغو پذیرش خود را داشته باشد کاربر کارت پذیرش آن را می بندد و درخواست لغو آن را ثبت می نماید.

9.1 شرح مسئله……………………………………………… : 52
9.2 ذینفعان و کاربران سیستم ………………………………….52
9.3 کارکردهای سیستم…………………………………………. 54
9.3.1مدیریت…………………………………………………….. 54
9.3.2 پذیرش……………………………………………………. 55
9.3.3 مالی………………………………………………………. 56
9.3.4 رزرو……………………………………………………….. 57
9.4 مشخصات محصول………………………………………… 58

برای دانلود رایگان قسمت های بیشتراز فایل به انتهای مطلب مراجعه کنید

فصل دهم: نمودارها

10.1 نمودار موارد کاربردی ……………………………………………..61
10.2 نمودار ترتیبی……………………………………………………. 62
10.2.1 نمودار ترتیبی رزرو میهمان…………………………………… 63
10.2.2 نمودار ترتیبی پذیرش میهمان………………………………. 64
10.3 نمودار همکاری………………………………………………… 65
10.3.1 نمودار همکاری پذیرش میهمان……………………………. 66
10.3.2 نمودار همکاری رزرو……………………………………….. 67
10.4 نمودار کلاس…………………………………………………. 68
11 فصل یازدهم: سناریو موارد کاربردی………………………. 70
12 فصل دوازدهم: مستند فرم ها، گزارش و کدها…………….. 77.
12.1 فرم لاگین……………………………………………………. 81
12.2 فرم ابتدایی………………………………………………….. 84
12.3 فرم مشخصات اولیه میهمان ……………………………….92
12.4 فرم عملیات رزرو میهمان……………………………………. 98
12.5 فرم پذیرش میهمان…………………………………………. 103
12.6 فرم جستجوی میهمان……………………………………… 110
12.7 فرم جستجو گروه…………………………………………… 116
12.8 فرم جستجو اتاق…………………………………………… 1.8
12.9 فرم درج فاکتور……………………………………………… 123
12.10 فرم مشاهده ی لیست فاکتورها………………………. 124
12.11 فرم درج و جستجوی اتاق ه……………………………ا 131.
12.12 فرم مشاهده ی وضعیت اتاق ها……………………… 135
12.13 فرم پرسنلی……………………………………………. 138
12.14 فرم سیستم مالی کارکنان…………………………… 142
12.15 فرم مدیریت کاربران………………………………….. 145
12.16 فرم گزارش میهمانان…………………………………. 148
12.17 فرم گزارش پرسنل……………………………………. 152
12.18 فرم گزارش مالی یک پرسنل خاص…………………. 154
12.19 فرم تنظیمات…………………………………………. 156

فهرست منابع لاتین …………………………………………..160
فهرست سایت های اطلاع رسانی…………………………..164



  مقطع کارشناسی ارشد

بلافاصله بعد از پرداخت به ایمیلی که در مرحله بعد وارد میکنید ارسال میشود.


فایل pdf غیر قابل ویرایش

قیمت25000تومان

خرید فایل word

قیمت35000تومان