مقدمه:

در دنیای امروز اطلاعات عامل کسب قدرت می باشد اگر سازمانی بخواهد قدرتمند و مطلوب باشد باید مطلع باشد. وجود این امر استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای مختلف را توسعه بخشیده است. مدیران موسساتی که می خواهند سازمانی را با راندمان بالا و مطلوب داشته باشند سعی بر این دارند تا با استفاده از ابزارهای کارآمد و اساسی سیستم سازمان خود را برای دستیابی به موقع آمار و اطلاعات از جنبه های مختلف کامپیوتری کنند
پروژه حاضر در مورد مکانیزاسیون مطب پزشکان می باشد. این پروژه در جهت تسهیل در دسترسی به پرونده های بیماران برای پزشک معالج و برای تعیین وقت قبلی و امور منشی گری مطب طراحی شده است. بسیاری از پزشکان در رابطه با سابقه بیماران خود تشکیل پرونده می دهند که برای تعیین نوع درمان بیماران بسیار حائز اهمیت می باشد ولی این سیستم نیاز به مدیریت و فضای بسیار می باشد.
سیستم منشی گری در مطب پزشکان روش های خاص خود را دارا می باشد که دارای پیچیدگی های مخصوص به خود است که برای مکانیزاسیون این دو سیستم در قالب یک سیستم واحد برنامه ای تحت زبان برنامه نویسی ASP.NET و C#.Net و پایگاه داده Microsoft SQL Server با استفاده از متدولوژی RUP و ابزار مدل سازی UML طراحی شده است. سیستم تهیه گزارشات مطب نیز با استفاده از نرم افزار Crystal report ، طراحی شده است. این برنامه طوری طراحی شده است که قابلیت فراخوانی سوابق قبلی بیماران را به پزشک معالج نمایش می دهد. این برنامه دارای گزارشات متعددی است که پزشک می تواند برنامه کاری خود را تعیین و برنامه ریزی کند.

برای دانلود رایگان قسمت های بیشتراز فایل به انتهای مطلب مراجعه کنید

فهرست مطالب

چکیده………………………………………………………………………………….1
مقدمه…………………………………………………………………………………..2

فصل اول : تحلیل ، طراحی و پیاده سازی سیستم مکانیزه مطب پزشکان

ویرایش اطلاعات بیمار:
در این قسمت می توان مراجعات مختلف یک بیمار به کلینیک را ثبت نمود. یعنی مراجعات بیمار در تاریخ های مختلف و با بیماری های مختلف، همگی در این قسمت لیست شده اند و می توان این مراجعات را در اثر مرور زمان ویرایش کرد و یا تکمیل نمود.

جستجوی بیمار :
در این قسمت می توان بیماری را بر اساس فیلدهای مختلف از قبیل: شماره پرونده، نام و نام خانوادگی جستجو کرد. این قسمت در زمانی که تعداد بیماران کلینیک زیاد شود، بسیار سودمند است.
وقت دهی:
در این قسمت می توان به بیماران وقت داد. این بخش به دو قسمت تقسیم می شود:
بیماران دارای پرونده:
یعنی بیماری که قبلآ به کلینیک مراجعه کرده و برای او پرونده تشکیل شده است . رزرو کردن وقت برای این گونه بیماران بسیار ساده می باشد و نیاز به تایپ کردن نام بیمار ندارد، بلکه بیمار از لیست مربوطه انتخاب می شود.

بیماران بدون پرونده:
برای اینگونه بیماران، با تایپ کردن نام بیمار، می توان برای او وقت رزرو کرد. که با اولین مراجعه این بیمار به کلینیک، برای او پرونده تشکیل خواهد شد.
وقت های رزرو شده:
در این قسمت می توان کلیه ی وقت های رزروشده برای کلیه بیماران (دارای پرونده و بدون پرونده) را مشاهده نمود. ویا می توان وقت های رزروشده را بازه ی زمانی خاص یا روز خاصی مشاهده کرد. همچنین در این قسمت می توان وقت های رزرو شده را ویرایش یا در صورت نیاز حذف نمود.
چاپ لیست بیماران:
در این قسمت می توان لیست بیمارانی که در جدول مشاهده می شود را چاپ کرد.
اطلاعات پزشک و مطب:
در این قسمت اطلاعات مربوط به پزشک و مطب از قبیل: نام و نام خانوادگی پزشک و تخصص و غیره ثبت و ویرایش می شود، که این اطلاعات در صفحه اول به نمایش در می آید.
گزارشات روزانه:
این قسمت از برنامه بسیار مفید می باشد و در زمان صرفه جویی بسیاری می شود، می توان از مراجعات بیماران به کلینیک گزارش تهیه نمود.

آشنایی با طراحی سیستم مطب ……………………………………………..4
موجودیت های سیستم…………………………………………………………..8

نمودارهای UML
a. نمودارهای مورد کاربرد ((Use Case Diagram ……ا……………………….8
b. نمودار Activity ….ا…………………………………………………………..10
c. نمودار Class …………ا………………………………………………………11
جداول……………………………………………………………………………..18
دیاگرام DataBase ….ا………………………………………………………….16
تعریف پزشکان …………………………………………………………………….17
تعریف بیمه ها……………………………………………………………………..18
ثبت اطلاعات بیمار ………………………………………………………………..19
جستجو ، ویرایش و حذف بیمار …………………………………………………20
ثبت مراجعات ……………………………………………………………………..21
ثبت هزینه ها ………………………………………………………………………22
گزارش پرونده های بیماران…………………………………………………… 23
گزارش هزینه های دریافتی از بیماران ………………………………………23

برای دانلود رایگان قسمت های بیشتراز فایل به انتهای مطلب مراجعه کنید

فصل دوم :آشنایی با نرم افزارها و ابزارهای مورد نیاز

برنامه نویسی شی گراء، بدون شک مهمترین تحول در دنیای نرم افزار طی سالیان گذشته بوده که بیشترین تاثیر را در پیشبرد نرم افزار بدنبال داشته و ما امروز در صنعت گسترده نرم افزار از دستاوردهای وسیع آن بهره مند هستیم . در این قسمت قصد داریم ، به بررسی برنامه نویسی شی گراء پرداخته و از این زاویه نگاهی به دات نت داشته باشیم .
بمنظور شناخت برنامه نویسی شی گراء ، کافی است به اطراف خود نگاهی داشته باشیم .جارو برقی ، قهوه جوش ، پنکه سقفی و مجموعه بسیار گسترده ای از سایر اشیاء را پیرامون زندگی خود مشاهده می نمائیم . اشیاء ما را محاصره و یا در محاصره اشیاء می باشیم . برخی از این اشیاء نظیر دوربین ، مستقل عمل نموه و برخی دیگر نظیر تلفن و ماشین های پاسخگو با سایر اشیاء ارتباط دارند . برخی از اشیاء دارای داده ها ئی می باشند که بین کاربران استفاده می گردد(یک دفترچه تلقن) . برخی از اشیاء شامل اشیاء دیگری می باشند، یک دستگاه بستنی ساز درون فریزر ، نمونه ای در این زمینه است .
هر شی دارای دو خصلت ذاتی است : وضعیت ( state ) و رفتار ( Behavior ) . مثلا” یک لامپ دارای اطلاعاتی نظیر : روشن/خاموش بودن ، نام تجاری ، طول عمر و موارد دیگر است که جملگی وضعیت شی فوق را مشخص می نمایند. رفتار لامپ ، شامل ارائه نور و روشنائی است
یک شی مسلما” نسبت به خود ، بمنزله یک جزیره است . بسیاری از اشیاء بصورت دسته جمعی و با تشریک مساعی در یک سیستم قرار خواهند گرفت . مثلا” تلویزیون و بلندگوهای آن بخشی از سیستمی می باشند که موسوم به تئاتر خانوادگی است . یخچال و اجاق گاز بخشی از سیستمی با نام آشپزخانه می باشند. این نوع سیستم ها خود متعلق به یک سیستم بزرگتر و با نام آپارتمان و یا خانه می باشند . مجموعه ای از آپارتمانها سیستم دیگری را با نام مجتمع ایجاد می نمایند.
یک نرم افزار را می توان مشتمل بر مجموعه ای از اشیاء در نظر گرفت که هر یک پتانسیل های لازم را ارائه و با بخدمت گرفتن آنان و بهره گیری از پتانسیل های موجود زمینه نیل به اهداف مورد نظر فراهم خواهد شد. به منظور طراحی و پیاده سازی یک برنامه شی گراء در اولین مرحله می بایست ، اقدام به طراحی و ایجاد اشیاء مورد نظر با توجه به اهداف نرم افزار نمود.مرحله فوق ، اولین گام و بدون شک مهمترین مرحله در فرآیند ایجاد یک سیستم است . در مرحله دوم که ارزش آن شاید بمراتب بالاتر از مرحله قبل باشد ، می بایست نحوه ارتباط اشیاء با یکدیگر بدرستی مشخص گردد. در زمان ایجاد یک سیستم بزرگ که دارای پیچیدگی های خاص خود است ، می بایست نسبت به دو مرحله فوق ، شناخت لازم وجود داشته و بدون آگاهی لازم ، امکان ایچاد اینچنین سیستم های بزرگی با رویکرد شی گراء ، چالش های خاص خود را بدنبال خواهند داشت . در چنین مواردی می توان فرآیند پیاده سازی یک سیستم را شامل دو مرحله مهم طراحی شی گراء و برنامه نویسی شی گراء در نظر گرفت . برنامه نویسی مبتنی بر عنصر ، پایه و اساس این نوع سیستم ها محسوب می گردد . برنامه نویسی اشیاء در نرم افزار ، نیازمند یک زبان برنامه نویسی شی گراء نمی باشد و اگر از یک زبان برنامه نویسی شی گراء استفاده می گردد ، بدین مفهوم نخواهد بود که کد نوشته شده ، شی گراء خواهد بود. زبان ها صرفا” می توانند کمکی در فرآیند فوق را ارائه و هیچگونه تضمینی در این رابطه را ارائه نخواهند داد.

1-1) مقدمه ای بر برنامه نویسی شی گراء …………………………….25
1-2) سی شارپ دات نت و برنامه نویسی شی گرا…………………..27
1-3) چرا به دات نت احتیاج داریم ؟………………………………………37
1-4)مقدمه ای بر C#.Net ……ا…………………………………………..41
2-1) مقدمه ای بر SQL Server ……ا……………………………………59
2-2) معرفی SQL و دستورات عمومی آن ……………………………..62
2-3) عملگرها در SQL…….ا…………………………………………….64
2-4)ایجاد یک ADO Connection به یک پایگاه داده…………………66
3-1) ASP.Net چیست ؟………………………………………………69
3-2) زبانهای برنامه نویسی درASP.Net….ا………………………..73
سورس برنامه ………………………………………………………….74
منابع و ماخذ …………………………………………………………95



  مقطع کارشناسی ارشد

بلافاصله بعد از پرداخت به ایمیلی که در مرحله بعد وارد میکنید ارسال میشود.


فایل pdf غیر قابل ویرایش

قیمت25000تومان

خرید فایل word

قیمت35000تومان