انتخاب صفحه

مقدمه

روسازیهای صلب یا به عبارت دیگر روسازیهای بتنی ، دارای سختی خمشی نسبتا بالایی بوده و بارهای خارجی را با حداقل تغییر شکل روسازی در سطح نسبتا وسیعی به خاک بستر منتقل می کنند. از طرف دیگر روسازیهای بتنی در جاده های با حجم ترافیک بالا و سنگین، تونلها و پلها و یا در بارگذاری های سریع و مقطعی ، مانند فرودگاهها، پارکینگها، گاراژها، کف کارخانجات و … استفاده می شود. این نوع روسازی ها در صورت در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت مهار تنش های حرارتی و تنش های اصطکاکی ، از عمر مناسب و توجیه اقتصادی برخوردار می باشند ، کما اینکه امروزه در اکثر کشورهای صنعتی که مشکل کمبود سیمان وجود ندارد، مورد استغاده قرار گرفته اند. ما انسانها در تمام روزهای زندگی مان دائما با یک تکنولوژی جدید به طور مستقیم در ارتباط هستیم بنابراین همانگونه که دانش ما در حال پیشرفت است باید این توانایی را کسب نماییم که بتوانیم از این مزایا و امکانات استفاده کنیم . روبات ها یک بخش حرفه ای و تکنولوژیکی است که نقش مهمی در جامعه کنونی ما ایفا می کنند. کشورهایی نظیر ژاپن ، ایالات متحده ،آلمان و روسیه تحقیقات زیادی در زمینه روبات های ساختمانی انجام می دهند.تکنولوژی روباتیک در آینده در تمام دنیا برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار خواهد گرفت . این روبات های سازنده راندمان و قابلیت تولید و همچنین ایمنی محل ساخت مورد نظر را افزایش می دهد. تحقیقات روبات های ساختمانی در ایالات متحده در دانشگاههایی از قبیل Purdue (دانشگاهی که توجه زیادی به تکنولوژی جدید در زمینه ساخت ماشین آلات عمرانی دارد و در حال ساخت و آزمایش هستند) صورت می پذیرد. در دانشگاه TeXaS در Austin نیز محققان در حال جمع آوری یک سری اطلاعات از روبات ها و ماشین آلات اتوماتیک در زمینه ساخت و سازهای عمرانی هستند.

فهرست مطالب

چکیده  1

مقدمه  2

فصل اول:تعریف مسئله

۳-۱) اثرات مهم مطالعه بر مسئله از نظر بهبود آن

در سالهای اخیر ، کشورهای صنعتی به دلیل ایمنی ، کیفیت و سرعت بالای روش قالب لغزنده کمتر از روش قالب ثابت استفاده می کنند و گرایش به روباتیک کردن پروسه ساخت و ساز که دهه های اخیر در صنعت ساختمان سازی گسترش یافته ، اکنون این امر در زمینه ساخت روسازی بتنی چشمگیر و قابل تامل می باشد . اما در زمینه های اقتصادی با توجه به قیمت بالای روبات های قالب لغزنده که نیاز به سرمایه گذاری اولیه بیشتری نسبت به تجهیزات قالب ثابت است ، توجیه خاصی توسط دپارتمانها و مراکز علمی و تخصصی بیان نگردیده است .

۶-۱) محدودیت ها و چهارچوب پروژه

با توجه به عدم وجود روسازی بتنی در ایران و نا آگاهی پیمانکاران و مشاوران ایرانی در این زمینه ، تحقیقات صورت گرفته در این رساله در زمینه طراحی ، ساخت و احرای روسازی به روش های روبات های قالب لغزنده و قالب ثابت و همچنین تجهیزات مورد نیاز برای ساخت روسازی از قبیل روبات های قالب لغزنده و تجهیزات قالب ثابت از منابع معتبر علمی و فنی در کشورهای اروپایی و آمریکا و ژاپن صورت گرفته است و تکنولوژی های نوین در این روبات ها تشریح شده است .

1-1-تعریف کلی مسئله 4

1-2-نیاز به مطالعه درمورد مسئله 6

1-3-اثرات مهم مطالعه برمسئله ازنظربهبود آن 8

1-4-اهداف وفرضیات 8

1-5-دامنه اثر مسئله درجامعه علمی واجتماع   9

1-6-محدودیت ها وچهارچوب پروژه 10

تابلوی کنترل رایج روی ماشین روسازی CMI

تابلوی کنترل رایج روی ماشین روسازی CMI

فصل دوم:کاوش درمتون

۱-۲) مقدمه و اظهار بکر بودن متون

با توجه به پیشرفت های اخیر جهانی در زمینه اتوماسیون و استفاده از تکنولوژی روباتیک در زمینه ساخت و سازهای عمرانی ، کمپانی ها و دانشگاههای بسیار معتبری در این زمینه از ۲ دهه قبل شروع به آزمایشات و مطالعات جامع و گسترده ای در این زمینه نموده اند. ماشین آلات ساخت روسازی های بتنی که قبلا در تمامی کشورها بکار می رفتند از لحاظ اتوماسیون و میزان ایمنی بسیار ضعیف و ابتدایی بودند. کارآیی و بازدهی کم ساخت و ساز ها و همچنین خطرات زیاد و کیفیت پائین کار و کنترل ناقص ساخت و ساز ما را بر آن می دارد که به سمت پیشرفت روبات های اتوماتیک برای کمک به بهبود این مشکلات حرکت کنیم . بررسی جامع مطالعات قبلی ما را برای درک بهتر از استفاده روبات ها در صنعت عمران هدایت می کند و جریان کلی کار را برای روسازی های بتنی بهبود می دهد. روبات ها قادر هستند پروژه ها را با کیفیت بیشتر در زمان کمتر نسبت به نیروی انسانی انجام می دهند و همچنین زمانی که ایمنی مورد نظر است ، روبات ها برای خدمت رسانی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند در این رساله سعی بر آن شده تکنولوژی های پیشرفته روبات های سازنده بیان شود و مشخصات و قابلیت های تعدادی از روبات های استفاده شده در زمینه ساخت روسازی بتنی ارائه گردد. روبات ها قادر به تولید سازه های با کیفیت بالا هستند و وظایفشان را به خوبی انجام می دهند. با کمک روبات های سازنده پروژه ها سریعتر ساخته می شوند و سوددهی بیشتری دارند و رضایت مشتری را بیشتر جلب می کنند. در حال حاضر ساخت روسازی به دو روش قالب ثابت و لغزنده انجام می شود که با توجه به کاهش نیروی انسانی در روش قالب لغزنده و افزایش سرعت ساخت ، روش قالب لغزنده به عنوان روشی قدیمی و فراموش شده عنوان می شود اما این روش در پروژه های خاص که عرض روسازی کم بوده یا عرضی متغیر دارد و حتی برای کارهای کوچک تر از روش قالب لغزنده کارآیی بیشتر و اقتصادی تر می باشد اما متاسفانه در مورد مسایل اقتصادی توجیه خاصی در منابع لاتین یافت نمی شود.

2-1-مقده واظهار بکر بودن متون 12

2-2-بررسی مقالات 13

2-2-1-ساخت روسازی بتنی 13

2-2-1-1-طراحی روسازی های بتنی 14

2-2-1-2-انواع روسازی های بتنی 16

2-2-1-2-1-روسازی های بتنی غیر مسلح بدون میلگرد انتقال بار 16

2-2-1-2-2-روسازی های بتنی غیر مسلح با میلگرد انتقال بار 17

2-2-1-2-3-روسازی های بتنی مسلح درزدار 19

2-2-1-2-4-روسازی های بتنی مسلح پیوسته 21

2-2-1-2-5-روسازی بتنی پیش تنیده  23

2-2-1-2-6-روسازی های بتنی مسلح با الیاف 26

2-2-1-2-7-روسازی های بتنی انعطاف پذیر 29

2-2-1-2-8-روسازی بتنی بلوکی 29

2-2-1-2-9-روسازی های بتنی غلتکی 30

2-2-1-3-درزها 32

2-2-1-3-1-درزهای انقباضی 33

2-2-1-3-2-درزهای انبساطی 34

2-2-1-3-3-درزهای اجرایی 35

2-2-1-3-4-درزهای اعوجاج مفصلی 37

2-2-1-3-5-درزهای طولی  37

2-2-1-4-ساخت درزها 38

2-3-بررسی تزها وپروژه ها 39

2-3-1-تنشهای درروسازی های بتنی وپارامترهای دخیل درآن 39

2-3-1-1-شعاع سختی نسبی دالها درروسازی های بتنی 40

2-3-1-2-ضریب واکنش بستر 41

2-3-1-3-تنشهای اصطکاکی 43

2-3-1-4-اثرتغییر حجم درروسازی های بتنی 45

2-3-1-4-1-بازشدگی درز 46

2-3-2-تنش درفولاد 46

2-3-2-1-شبکه ارماتور 47

2-3-2-2-میله های دوخت 49

2-3-2-3-میلگردهای انتقال بار 50

2-4-بررسی کتاب ها 51

2-4-1-روشهای طراحی روسازی های بتنی 51

2-4-1-1-روش طارحی مکانیستیک 51

2-4-1-2-روشPCAا 58

2-4-1-3-روش آشتو 60

2-5-بررسی کنفرانس ها 62

2-5-1-عملیات ساخت روسازی باروش بی سیم 63

2-5-1-1-کلیات 63

2-5-1-2-اهداف مطالعه 69

2-5-1-3-هدایت بادوربین های توتال روباتیک 70

2-5-1-4-هدایت با GPS ولیزر 73

2-5-1-5-نواقص ترازهای لیزری 73

2-5-1-6-روش مطالعه 74

2-5-1-7-تجهیزات ساخت روسازی بی سیم مورد نیاز 74

2-5-1-8-آزمایشات میدانی 78

2-5-1-8-1-جاده  Coppock Quarry(خیابان320)   79

2-5-1-8-2-جادهAshby(خیابان170) 80

2-5-1-9-گزارش نهایی تیم تحقیقاتی 81

تاخیرد ر ساخت روسازی درمحل پلهای کم عرض

تاخیرد ر ساخت روسازی درمحل پلهای کم عرض

فصل سوم:روش تحقیق

دستیابی به هدف های علمی یا شناخت عملی میسر نخواهد بود مگر زمانی که با روش شناسی درست صورت پذیرد. روش شناسی مطالعه منتظم و منطقی اصولی است که تفحص علمی را راهبردی می کنند . از این دیدگاه روش شناسی به عنوان شاخه ای از علم شناخته می شود. اتخاذ روش علمی تنها راه دستیابی به دستاوردهای قابل قبول علمی است . این رساله بر مبنای پزوهش کاربردی که در آن با استفاده از نتایج تحقیقات بنیادی به منظور بهبود و به کمال رساندن رفتارها، روشها، ابزارها، وسایل، تولیدات، ساختارها و الگوهای مورد استفاده جوامع انسانی انجام می شود، انجام گردیده است .

۵-۳) ارائه مباحث ضروری علمی

دلایل اصلی ساخت روبات های اتوماتیک برای عملیات ساخت روسازی بهبود بازدهی ، بهبود کیفیت ، افزایش ایمنی ، ارتقا شرایط کاری ، کاهش هزینه های انسانی ، استاندارد سازی اجزا، کاهش تعداد تیروی انسانی ، کاهش هزینه های ساخت و ساز است . در این مقاله روبات های جدید با بازدهی بسیار بالا در مقایسه با روبات های قدیمی و سنتی معرفی شده اند که می توانند جایگزینان بسیار مناسبی برای تجهیزات قدیمی ساخت باشند که از جمله می توان به توزیع کننده های بتن ، روبات های تسطیح کننده بتن ، ماشین آلات روسازی بتنی قالب لغزنده از قبیل : روبات 1500 Sp ، روبات 4000-PS، روبات 2600-PS ، روبات 4000-GP، ماشین های شیار زدن و عمل آوری بتن اشاره کرد. در این مقاله علاوه بر معرفی ماشین الات روسازی تکنولوژی های روز دنیا که در ساخت روبات ها بکار می روند مانند سیستم IDBI ارائه شده اند .

3-1-روش بکارگرفته شده ودلایل آن 85

3-2-دستورالعمل جمع آوری اطلاعات وروشهای بکارگرفته 86

3-3-تعاریف،اختصارات ونشانه های ریاضی 87

3-4-برنامه کامپیوتری استفاده شده 88

3-5-ارائه مباحث ضروری علمی 88

سیستم کنترلی بی سیم GOMACO

سیستم کنترلی بی سیم GOMACO

فصل چهارم:جمع آوری اطلاعات

۲-۴) موضوعات مورد نظر

اولین مرحله در ساخت روسازی بتنی ، بارگیری بتن از کامیونهای حمل کننده و تخلیه آن بطور مناسب و گسترده در کل عرض روسازی است . هرچه میزان پخش در کل عرض روسازی یکنواخت تر و مناسب تر باشد ، سرعت انجام روسازی توسط روبات قالب لغزنده افزایش می یابد و کیفیت روسازی به مراتب بالاتر است . برای آشنایی بیشتر با نحوه کار این نوع ماشین آلات ، ۲ نوع از این تجهیزات که توسط شرکت GOMACO ساخته شده و در پروژه های بسیاری در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گرفته و رضایت پیمانکاران را جلب نموده و از آن به عنوان یک ماشین فوق العاده نام برده شده است در ذیل به آنها اشاره می شود .

4-1-مقدمه 90

4-1-1-نگرش جدید درزمینه ساخت جاده بااستفاده از اتوماسیون ماشین آلات روسازی 91

4-1-2-مراحل مختلف ساخت روسازی بتنی 94

4-1-3-خصوصیات روبات قالب لغزنده 94

4-2-موضوعات مورد نظر 95

4-2-1-ماشین آلات پخش بتن 95

4-2-2-ماشین آلات پخش بتن 97

4-2-3-سیستم IDBIا  99

4-2-4-روباتGP-4000ا   101

4-2-5-روباتsp1500ا    105

4-2-6-ماشین های شیارزدن وعمل آوری بتن 111

4-3-عملیات روسازی 113

4-3-1-بتن 114

4-3-2-فولادهای مصرفی درروسازی بتنی 119

4-3-2-1-میلگردهای انتقال بار 119

4-3-2-2-میلگردهای دوخت 122

4-3-2-3-میلگردهای تقویتی 123

4-2-4-عملیات بتن ریزی 125

4-2-5-عملیات پرداخت 126

4-2-6-شیارزدن رویه روسازی 127

4-2-7-عمل آوری بتن 127

4-2-8-ساخت درزها 127

4-3-الزامات ساخت 129

4-4-ساخت روسازی بتنی به روش قالب لغزنده 130

4-4-1-کلیات 130

4-4-2-اجرای روسازی باقالب لغزنده 133

4-4-3-مروری بر روبات قالب لغزنده 136

4-4-4-عمل آوری 138

4-5-روسازی به روش قالب ثابت 139

4-5-1-قالب ها 144

4-5-2-شمشه 148

4-5-3-تحکیم 149

4-5-4-عملیات پرداخت 150

4-5-5-شیارزدن رویه 150

4-5-6-عمل آوری بتن 151

4-5-7-برداشتن قالب ها   152

کنترل کننده GPS صفحه کلید،گیج های لیزری وصفحه نمایشی

کنترل کننده GPS صفحه کلید،گیج های لیزری وصفحه نمایشی

فصل پنجم:تحلیل اطلاعات وارائه نتایج

۲-۵) تحلیل اطلاعات ( محاسبه هزینه اجرای روسازی بتنی )

برای تعیین هزینه اجرای روسازی بتنی ، باید هزینه اجرای آنرا برای دو روش قالب ثابت و قالب لغزنده بطور مجزا ارزیابی نمود . با توجه به اینکه در مقایسه اقتصادی دو روش قالب ثابت و قالب لغزنده تنها هزینه های اجرای روسازی لحاظ میگردند، برای هر دو روش مقدار ضخامت روسازی و آرماتورهای حرارتی و میلگرد انتقال بار و دوخت ثابت فرض می شود . تفاوت دو روش قالب ثابت و لغزنده در سرعت انجام عملیات روسازی و تعداد نیروی انسانی لازم برای این امر می باشد . برای مقایسه اقتصادی دو روش مذکور ، میزان ساخت یک روسازی با عرض ۳/۷ متر و ضخامت های ۱۵ و ۲۰ و ۲۵ و ۳۰ سانتیمتر برای هر دو روش قالب لغزنده و قالب ثابت در یک روز کاری محاسبه شده و بدین ترتیب می توان هزینه ساخت یک متر طول از روسازی را برای هر دو روش محاسبه نمود. .

5-1-  مقدمه 155

5-2-تحلیل اطلاعات 157

5-3-نتیجه گیری درمورد کل تحقیق 170

5-4-کاربردهای عملی وتئوری 171

5-5-پیشنهادهای تحقیقاتی برای آینده 172

پیوست شماره 1 روسازی بتنی غیر مسلح 173

پیوست شماره 2 روسازی بتین مسلح درزدار 188

پیوست شماره 3 روسازی بتنی مسلح پیوسته 206

فهرست منابع فارسی 223

فهرست منابع انگلیسی 224

چکیده انگلیسی 227

ماشین روسازی قالب لغزنده با هدایت GPS

ماشین روسازی قالب لغزنده با هدایت GPS

فهرست جداول

2-1-مقادیر شعاع سختی نسبی 42

2-2-تنش تسلیم وتنش مجاز فولاد 48

2-3-وزن ابعاد میلگردهای استاندارد 48

2-4-اندازه وطول میلگردهای انتقال بار براساس ضخامت دال 51

4-1-مشخصات انازه وفاصله میگلردهای دوخت 123

5-2-هزینه ساخت روسازی بتنی غیرمسلح درزدار به ضخامت 15 سانتی متر وعرض 7/3 متر   158

5-3- هزینه ساخت روسازی بتنی غیرمسلح درزدار به ضخامت 20 سانتی متر وعرض 7/3 متر   15

5-4- هزینه ساخت روسازی بتنی غیرمسلح درزدار به ضخامت 25 سانتی متر وعرض 7/3 متر   160

5-5- هزینه ساخت روسازی بتنی غیرمسلح درزدار به ضخامت 30 سانتی متر وعرض 7/3 متر   161

5-7-هزینه ساخت روسازی بتنی مسلح درزدار به ضخامت 15 سانتیمتر وعرض 7/3 متر     162

5-8- هزینه ساخت روسازی بتنی مسلح درزدار به ضخامت 20 سانتیمتر وعرض 7/3 متر     163

5-9- هزینه ساخت روسازی بتنی مسلح درزدار به ضخامت 25 سانتیمتر وعرض 7/3 متر     164

5-10- هزینه ساخت روسازی بتنی مسلح درزدار به ضخامت 30 سانتیمتر وعرض 7/3 متر   165

5-12-هزینه ساخت روسازی بتنی مسلح پیوسته به ضخامت 15 سانتی متر وعرض 7/3 متر     16

5-13- هزینه ساخت روسازی بتنی مسلح پیوسته به ضخامت 20 سانتی متر وعرض 7/3 متر     167

5-14- هزینه ساخت روسازی بتنی مسلح پیوسته به ضخامت 25 سانتی متر وعرض 7/3 متر     168

5-15- هزینه ساخت روسازی بتنی مسلح پیوسته به ضخامت 30 سانتی متر وعرض 7/3 متر     169

1-نتایج حاصله از محاسبات مربوط به روسازی بتنی غیرمسلح درزدار 182

2-الف-نتایج حاصله از محاسبات مربوط به روسازی بتنی مسلح درزدار 200

2-ب-نتایج حاصله از محاسبات مربوطبه روسازی بتنی مسلح درزدار 200

فهرست نمودارها

5-1-مقایسه اقتصادی روشهای قالب لغزنده وثابت روسازی بتنی غیرمسلح درزدار 215

5-2-مقایسه اقتصادی روشهای قالب لغزنده وثابت روسازی بتنی مسلح درزدار 215

5-3-مقایسه اقتصادی روش های قالب لغزنده وثابت روسازی بتنی مسلح پیوسته 216

فهرست شکلها

2-1-درز انقباضی با میلگرد انتقال بار 34

2-2-درز انبساطی بامیلگرد انتقال بار 35

2-3-درز ساخت بامیلگرد انتقال بار 36

2-4-قالب بندی درز ساخت 36

2-5-درزطولی بامیلگرد دوخت 37

2-6-تنشهای ناشی از اصطکاک 43

2-7-تغییرات مقاومت بستر باطول دال 44

2-8-نمودار تعداد بارمجازی عبوری برای محور ساده 59

2-9-نمودار تعداد بار مجازی عبوری برای محور تاندوم 60

2-10-الف-نمودار روش طراحی آشتو برای روسازی های بتن 61

2-10-ب-نمودارروش طراحی آشتو برای روسازی های بتنی 62

2-11-میخ کوبی ونصب خط هادی برای ساخت روسازی بتنی 65

2-12-سنسورهای استفاده شده برای هدایت ماشین ساخت روسازی باروش خط هادی 66

2-13-تاخیر درساخت روسازی درمحل پل های کم عرض 67

2-14-سیستم کنترلی بی سیم 71

2-15-سیستم کنترل 72

2-16-ماشین روسازی قالب لغزنده باهدایتGPSا 75

2-17-کنترل کننده GPS صفحه کلید،گیج های لیزری وصفحه نمایشی 76

2-18-تابلوی کنترل رایج روی ماشین روسازی CMIا 76

2-19-دریافت کننده لیزری با کیفیت بالا 77

2-20-صفحه نمایش داده ها ازکامپیوتر کنترل روسازی بی سیم 78

4-1-چارت جریان روسازی بتنی 93

4-2-نمودار کلی مراحل ساخت روسازی بتنی 93

4-3-روبات ps-4000 درحال بارگیری 96

4-4-تسمه نقاله درحال بارگیری بتن تازه ازکامیون 96

4-5-نمونه ای از یک روبات 97

4-6-ps-2600 درحال پخش بتن درجلوی روبات قالب لغزنده 98

4-7-پخش مصالح سنگدانه ای 99

4-8-مرحله اول:قرارگیری چنگالها در حالت آماد ه 99

4-9-مرحله دوم:قراردادن میلگردها وارتعاش انها 100

4-10-فاصله ایجاد شده دربین میلگردها برای درزطولی 100

4-11-نمونه ای از روباتGP-4000ا 101

4-12-روبات Gp-4000درحین عملیات ساخت روسازی بتنی 103

4-13-عملیات روسازی بتنی درفرودگاه 103

4-14-ویبراتورهای روبات روسازی قالب لغزنده 104

4-15-انجام عملیات آماده سازی وساخت کانال بتنی 104

4-16-لایه بالایی روسازی بتنی بلادرنگ پس ازساخت لایه اول روسازی انجام میشود 105

4-17-نحوه قرارگیری میلگردهای دوخت بصورت کاملا اتوماتیک  106

4-18-پخش بتندپو شده درتمامی عرض روسازی بطور مساوی برای لایه زیرین 107

4-19-پخش یکسان بتن درتمام عرض روسازی روی لایه زیرین برای ساخت لایه دوم 108

4-20-تولید یک سطح رویه هموار توسط تیرنوسانی مخصوص عملیات سنگین 109

4-21-یک صاف کننده ویژه درحال انجام عملیات تکمیلی 110

4-22-اسپری کردن مایع روی تمام سطح روسازی بتنی 110

4-23-روباتT/c-400ا 111

4-24-روباتT/c-600ا  112

4-25-نمایی از باز از دندانه های سیمی عرضی 112

4-26-اسپری تمام عرض برای عمل آوری بتن 113

4-27-میزان اثربخشی میلگرد انتقال بار 120

4-28-نمونه از یک نگهدارنده جانبی میلگردهای انتقال بار 121

4-29-نحوه چیدمان نگهدارنده های جانبی میلگردهای انتقال بار روی سطح اساس 122

4-30-ارماتورهای حرارتی درترکیب بامیلگردهای انتقال بار 124

4-31-نحوه قرارگیری آرماتورهای حرارتی توسط نیروی انسانی 125

4-32-نحوه اره نمودن روسازی بتنی برای ساخت درزها 128

4-33-روبات روسازی قالب ثابت 140

4-34-نمونه از قالب های روسازی صلب 145

4-35-شمشه غلتکی 149

4-36-نمای بسته از روبات باغلتک استوانه ای عرضی 149

فهرست نقشه ها

2-1-خیابانCoppock Quarryا 80

2-2-جادهAshbyا    81


Abstract:

 For making concrete pavement are generally two methods fixed-form and slipform. In industrialized countries the use of concrete pavement has long conventional.The two methods are used depending on different conditions. Compared to both the advantages and disadvantages that before starting any project should they be considering The slipform paving method limited companies, including GOMACO. Wirtgen, Terex that Pavement Machines or slipform paver that In this paper with the name of the machine instead of robots used paver. For Concrete pavement to make a fixed form method in recent years significant progress has been That such construction can be devised and named the robots that are made by Bid-Well company Result analysis made in this paper. Construction of concrete pavement when the concrete plant is capable of producing concrete with high volume(At least 100 m).slipform method is very slippery economically more appropriate than a fixed form method. But in smaller projects fixed form paving can be more useful. From a technical point slip form method always fixed form method is superior and speed slipform pavig in ideal conditions (When the plant is capable of producing very high volume of concrete)is several times fixed form paving.It should be noted that New slipform pavers are able to build pavement in two layers and The new series machines are capable of making concrete pavement with thickness over 50 cm too.


مقطع : کارشناسی ارشد

بلافاصله بعد از پرداخت به ایمیلی که در مرحله بعد وارد میکنید ارسال میشود.


فایل pdf غیر قابل ویرایش

خرید فایل pdf و سفارش word

قبل از خرید فایل می توانید با پشتبانی سایت مشورت کنید